Wil je meer weten over de faciliteiten en openingstijden van onze tankstations?
Bekijk onze tankstation zoeker via https://avia.nl/tankstations. Mocht je meer willen weten over een bepaald tankstation, neem dan contact op met het betreffende station.
Hoe weet ik welk tankstation het dichtstbij is?
In de AVIA app kun je zien welk tankstation het dichtstbij is voor jou. Het is ook mogelijk om te filteren op faciliteiten. De AVIA app is te downloaden in de App Store en de Play Store.
Waar kan ik informatie over mijn AVIA Card inzien?
Je kunt persoonlijke gegevens, transacties en facturen inzien op myavia.nl
Hoe vraag ik een AVIA Card aan?
Je kunt een AVIA Card aanvragen via onze portal aanvraag.aviacard.nl. Na het aanvragen ontvang je de AVIA Card binnen twee werkdagen. Dit is alleen op het moment dat de SEPA incassomachtiging direct is geregeld, anders is het eerst wachten hierop.
Ik heb drie keer de verkeerde pincode ingetoetst, wat nu?
Je tankpas wordt 24 uur lang geblokkeerd. Deze wordt vervolgens automatisch weer gedeblokkeerd nadat de 24 uur is verstreken. Heb jij je tankpas eerder nodig? Neem dan contact op met de klantenservice. Dit kan via de chat, door te mailen naar klantenservice@aviaweghorst.nl of door te bellen naar 088-134 4000.
Waar kan ik mijn AVIA Card allemaal voor gebruiken?
Je kunt je AVIA Card gebruiken voor verschillende diensten die wij aanbieden. De meest voorkomende diensten zijn het tanken en elektrisch laden. Naast deze diensten bieden wij ook de mogelijkheid om met te AVIA Card te betalen bij ROLA diensten, veerbootdiensten, toldiensten, belastingteruggave uit het buitenland, carwash en truckwash.
Kan ik met mijn tankpas buiten Nederland tanken?
Je kunt in de meeste gevallen in heel Europa uw tankpas gebruiken. Wilt u zeker weten of tanken mogelijk is in een bepaald land? Neem dan voor de zekerheid contact op met onze klantenservice. Dit kan via de chat op de website, door te mailen naar klantenservice@aviaweghorst.nl of door te bellen naar 088-134 4000.
Wat is de actuele brandstofprijs?
De actuele brandstofprijs verschilt per dag en per tankstation, daarom kunnen wij hier geen eenduidig antwoord op geven.
Welke brandstoffen kan ik tanken bij AVIA Weghorst?
Bij ons kun je de volgende brandstoffen tanken:
Adblue, Blue One 95 E15, CNG aardgas, diesel, Euro 95 E10, Super 98 ongelood, GTL diesel, HVO100, HVO20, LPG en Multipower diesel.
Waar kan ik zien bij welk tankstation ik mijn auto kan voltanken?
Kijk waar je welke brandstof kan tanken op avia.nl/tankstations of in de AVIA app. Je kunt bij meer dan 350 tankstations in Nederland en bij meer dan 1.300 tankstations in Europa tanken. Zo is er altijd een AVIA-tankstation bij jou in de buurt!
Hoe vind ik het dichtstbijzijnde laadpunt?
Deze vind je gemakkelijk via de AVIA Laden app. Wanneer je bent ingelogd, klik je op 'Laadpunt zoeken’. Het is ook mogelijk om een koppeling te maken met jouw agenda zodat onze app kan uitzoeken welke laadpaal het dichtste bij jouw volgende afspraak is.
Hoe vraag ik een laadpaal aan?
Je kunt een laadpaal aanvragen via www.aviaweghorst.nl/avia-volt
Kan ik bij AVIA laadpalen laden met een pas van een andere aanbieder?
Ja, je kunt met bijna alle laadpassen bij AVIA laden. Er komen wekelijks nieuwe laadpassen bij die bij ons kunnen worden gebruikt.
Welke verschillende soorten laadpalen zijn er?
Er zijn verschillende soorten laadpalen. Een AC laadpaal is een laadpaal zoals we die meestal kennen; bij huis of bij bedrijven. Langs de snelweg vind je voornamelijk snelladers, dit noemen we ook wel DC laders. De AVIA VOLT AC laadpalen die wij aanbieden, zijn: AVIA VOLT Plug & Charge en de AVIA VOLT met Smart Charging diensten. De DC laders die wij aanbieden, zijn: Movable Charger, Power Unit, Station Charger en de Satellite.
Wat is het verschil tussen AC en DC laden?
Het verschil tussen een AC en DC lader is de locatie waar de stroom wordt omgezet. Bij AC gebeurt dit in de auto. Bij DC in de lader. Doordat er beperkte ruimte beschikbaar is in een auto, is de omvormer klein. Stroom wordt daardoor langzamer omgezet van AC naar DC. AC laden duurt langer.
DC snelladers leveren stroom en voeden direct de accu. De omvormer zit in de lader zelf, die is daardoor groter en krachtiger. Laden gaat sneller.
Wil ik laden of snelladen?
Het is afhankelijk van jouw situatie of je beter kunt kiezen voor laden of snelladen. De keuze wordt onder andere beïnvloed door het aantal elektrische voertuigen in jouw wagenpark, eventuele uitbreiding van jouw elektrische wagenpark en het aantal kilometers dat er gereden wordt voor er weer geladen kan worden. Een snellader (DC) is een grotere investering dan een AC laadpaal. Het kan voor jouw bedrijf en voor de toekomst wel geschikt zijn, maar een AC laadpaal kan in veel situaties voldoende zijn. Afhankelijk van jouw situatie en behoeftes geven wij advies.
Als ik overschakel naar elektrische voertuigen, hebben mijn medewerkers dan ook een laadpaal thuis nodig?
Als je als bedrijf elektrische voertuigen hebt aangeschaft, kan het handig zijn om medewerkers naast bij het bedrijf ook de mogelijkheid te geven de auto thuis op te laten laden. Hiervoor kunnen wij laadpalen op eigen terrein bij jouw medewerkers plaatsen. We bespreken aan de hand van het gewenste aantal AC laders hoe de plaatsing van de laadpalen, de backoffice en facturatie in zijn werk gaat.
Waarom een laadpaal van AVIA VOLT?
Bij AVIA VOLT staat kwaliteit en service voorop. Dat zie je overal in terug. Ook in onze laadpalen. De AVIA VOLT AC laadpalen hebben een mooie vormgeving en zijn volledig voorbereid op zowel privé als zakelijk laden. Dynamic load balancing zorgt voor een optimale verdeling van de beschikbare stroomcapaciteit. Hiermee kunnen meerdere laadpunten met jouw bestaande netaansluiting worden gerealiseerd. Wij bieden DC (snel)laadoplossingen voor elektrische auto's, bussen, vrachtwagens en boten. Kies je voor de AVIA VOLT DC laadpaal, dan kies je voor een slimme oplossing. De lader weet namelijk zelf hoe de beschikbare stroom het beste verdeeld kan worden als er meerdere voertuigen staan te laden. Onze DC oplossingen zijn verplaatsbaar, modulair en schaalbaar en daarmee toekomstbestendig.
Welke services biedt AVIA Weghorst aan op tankstation?
AVIA biedt verschillende diensten aan op haar tankstations. Let op deze diensten zijn niet op ieder station van toepassing.
carwash, shop, Hush, wasmachines, 24/7 tanken, verhuur van de AVIA Boedelbak, diverse brandstoffen (benzine, diesel, HVO,GTL,CNG,LNG, LPG en elektriciteit.
Hoe weet ik van welke services ik gebruik kan maken op een bepaald station?
Kijk op avia.nl/tankstations of in de AVIA app om de services per tankstation te ontdekken.
Hoe kan ik mij registreren voor het ViaAVIA spaarprogramma?
Dit kan op twee manieren:
Manier 1: download de ViaAVIA app en klik op 'Meld je nu aan!''. Het systeem maakt automatisch een digitale spaarkaart aan met een codenummer speciaal voor jou.
Manier 2: Ga naar www.viaavia.nl en vraag een fysieke ViaAVIA spaarkaart aan welke je thuisgestuurd krijgt of haal een spaarkaart op bij een bemand tankstation. Deze dien je daarna nog wel te activeren door de stappen te volgen op https://viaavia.nl/spaarkaart-activeren.
Waarom moet ik mij registreren?
Om van aanbiedingen en extra’s te kunnen profiteren moet jouw spaarkaart geregistreerd staan bij ViaAVIA. Op deze manier kunnen er spaarpunten geregistreerd worden op jouw account. Vervolgens kun je gemakkelijk jouw gespaarde punten inwisselen in onze shop of bij één van onze acties.
Op welke artikelen kan ik spaarpunten sparen?
Je spaart punten bij het voltanken van je voertuig, het kopen van producten in onze shop en het wassen van je voertuig. Voor brandstoffen geldt dat elke getankte liter één spaarpunt waard is. In de shop geldt dat iedere uitgegeven euro direct resulteert in een spaarpunt.
Waar vind ik alle huidige acties en aanbiedingen?
Alle huidige acties en aanbiedingen kun je vinden op www.viaavia.nl.
Ik ben mijn ViaAVIA spaarkaart kwijtgeraakt of deze is gestolen. Wat moet ik nu doen?
Op het moment dat je jouw ViaAVIA spaarkaart ben kwijtgeraakt kun je deze blokkeren op viaavia.nl of contact opnemen met ons.
Hoe kan ik mijn spaarpunten overboeken van mijn oude spaarkaart naar mijn nieuwe spaarkaart?
Dit kun je doen door op www.viavavia.nl in te loggen. Zodra je ingelogd bent, klik je op de button ‘Spaarkaart toevoegen’. Vul hier het nummer van je nieuwe ViaAVIA spaarkaart in en klik op ‘Toevoegen’. De punten van je nieuwe kaart worden bijgeschreven op je account. Heb je nog geen account op ViaAVIA? Maak dan eerst een account aan met je oude spaarkaartnummer en koppel daarna je nieuwe spaarkaartnummer aan je account.
Kan ik de punten van mijn kwijtgeraakte spaarkaart overzetten op mijn nieuwe spaarkaart?
Ja dit kan. Je dient een nieuwe spaarkaart op te halen bij één van onze bemande stations. Neem vervolgens contact met ons op en geef het nummer van je nieuwe spaarkaart door. Wij zorgen er dan voor dat de oude punten op de nieuwe spaarkaart komen te staan.
Kan ik punten sparen als ik mijn ViaAVIA spaarkaart vergeten ben?
Nee, bij zowel bemande als onbemande stations kunnen er alleen ViaAVIA spaarpunten toegekend worden als je de ViaAVIA spaarkaart laat scannen. Er is ook altijd een digitale spaarkaart beschikbaar in de app, die op bemande stations gescand kan worden. Er kunnen op een later moment geen punten meer worden toegekend op basis van een eerdere tankbeurt.
Kan ik mijn ViaAVIA spaarkaart gebruiken in combinatie met mijn AVIA Card?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Je kan alleen gebruik maken van de ViaAVIA kaart op het moment dat je betaalt met je betaalpas of met contant geld.
Waarom wordt er een bedrag gereserveerd op mijn bankrekening?
Dit is een pre-autorisatie van het betaalsysteem tussen het tankstation en je bank. In Nederland wordt dit binnen 48 uur teruggedraaid en in Frankrijk tussen de 5 en 10 werkdagen. Voor vragen, neem contact op met je bank.
Kan ik bij jullie een kassabon opvragen als ik deze kwijt ben geraakt of niet heb ontvangen?
Ja, je kunt jouw kassabon opvragen via avia.nl/kassabon
Hoe blokkeer ik mijn tankpas?
Neem contact met ons op via klantenservice@aviaweghorst.nl of 088-1344000)
Ik heb mijn tankpas limiet bereikt, wat nu?
Neem contact met ons op via klantenservice@aviaweghorst.nl of 088-1344000)
Mijn tankpas wordt geweigerd, wat nu?
Neem contact met ons op via klantenservice@aviaweghorst.nl of 088-1344000)
Ik wil mijn tankpas opzeggen, wat nu?
Neem contact met ons op via klantenservice@aviaweghorst.nl of 088-1344000)
Ik ben mijn tankpas verloren, wat nu?
Neem contact met ons op via klantenservice@aviaweghorst.nl of 088-1344000)